Amazon - Dinimiz
 

Anasayfa
KARAOKE
Sitene SÜPERRR Klipli Müzikler KAÇIRMAAA
Daha Güzel Görünmek İçin Bazı Öneriler
Sitene Puzzle, Oyun, Test, Miniclip resim kodları
IŞIK
Sitene Son Dakika Haberleri
TV İZLE
Dinimiz
=> Dualar
=> Günün Duası
=> Esmaül Hüsna (Allahın Güzel İsimleri)
=> ONLİNE KURAN-I KERİM
=> PEYGAMBERLERİMİZ
=> HADİS
Sitene Kurtlar Vadisi
Sitene İsim Ve Anlamları
Sitene Komedi Dükkanı
Sitene Günlük Burç Yorumunuz İşte Burada
Sitene Chat 1
Sitene Aşk Ölçer
Sitene Rüya Tabiri Caizse :))
Sitene Hemen Çevirsin İngilizce Türkçe Çeviri
Para Kazanmak İster misin? Öyleyse Tıkla!
Güncel Dizi Saatleri
Sitene Doğduğun Gün
Sitene BioRitim Ölçer
Sitene Duvar Yazıları
Sitene Duvarkağıdı
Sitene Komik Videolar
Sitene Bakımı Seven Bayanlar Sizler İçin
Sitene Casino, Özel Sayfalar
Sitene Tüm Radio Kanalları İçin Tıkla LigTV
metro fm
99 Dilde Seni Seviyorum
Önemli Telefonlar
Kaçırılan Türk Mehmetçiğinin Pkk Kampından Resimleri
Klavye Kısa Yolları
Dünya Haritası
Sitene E-DEVLET Uygulamaları
EN COK DOWLAND EDILEN PROGRAMLAR
Siteye Nerelerden Girildiğinin Haritası
Sitene Pet Shop
Çizgi Filmler
Coğrafya Sözlüğü
Gezilecek Yerler
VIDEO ARAMA MOTORU
Trafik Canavarını Yaşatmak Senin Elinde
Son dakika
İLGİNÇ :)
Ders
cehennemden gelen sesler
AYRILDIĞIN SEVGİLİNİ UNUTMANIN 10 YOLU
kehanet izle sinema
KEHANET İZLE
ev telefonu ile yapabilecekleriniz
nasip değilmiş
buz
youtube mp3 dönüştürücü
Aşık etmenin 6 yolu
Kuymak tarifi
yunusları katletmelerine engel olalım

     
     

 

Şimdi gidiyorsun, git Bütün sabahları üşüdüğüm Bütün gördüğüm senli günlerim,onlarda gitsin İçimde bir şarkı Gözümde bir ışık kalmıştı herşeye inat Kapat gözlerimi, sevdiğim anlar da gitsin Yıldızları da alsana yanına gökyüzünden Sevdiğimiz şarkıları da Pencereme konan yusufçukları da Bana karanlığı bırak Beni bırak, beni böyle bırak Böyle ansızın, böyle yakışıksız Böyle anlamsız, böyle dağınık Öyle kapıda susuşun Öyle sarsak, öyle serkeş, öyle çerkes duruşun Öyle sağlam, öyle bir de vuruşun Koy beni sensizliğe Ve otursun içime kül gibi kor yangının Şimdi gidiyorsun, git Hadi git Hepsi hepsi bir sevda benimkisi, al da git Hadi kanatma Hadi yıkma Hadi dokunma Zaten ben seni öylesine sevmiştim Şimdi gidiyorsun, git Bütün sabahları üşüdüğüm Bütün gördüğüm senli günlerim,onlarda gitsin İçimde bir şarkı Gözümde bir ışık kalmıştı her şeye inat Kapat gözlerimi, sevdiğim anlar da gitsin

 
 

 

 

 


 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

...İSLAMDA KADININ BOŞANMA HAKKI...

 

 

Bakara Suresi’nin boşanma ile ilgili 228. Ayetinin sonu şöyledir
“…Mâruf ölçüler içerisinde o kadınların erkekler üzerindeki hakkı, onların bunlara karşı olan hakkına denktir. Erkeklerin onlara karşı bir dereceleri vardır. Allah azizdir hâkimdir. (el-Bakara 2/228)”

Ayetlerde talak, hulu ve iftida kararıdiye üç ayrı boşanma şekli hükme bağlanmıştır. Talak, erkeğin tek taraflı kararı ile yaptığı boşamadır. Talâkın geçtiği ayetlerde kadına yetki verilmemiştir. Talakta bulunan erkeğin, eşine verdiği mehirden ve diğer mallardan bir şey alamaması (Bakara 2/229) kadının bekleme süresi (iddet) bitinceye kadar onunla aynı evi paylaşma mecburiyeti ve süre bitinceye kadar yine tek taraflı kararı ile talaktan vazgeçme hakkı (Talak 65/1-2), boşanmanın önüne konmuş tabii engellerdir.

Hul, evliliği yürütemeyeceklerine kanaat getiren kadın ile erkeğin, karşılıklı anlaşmalarıyla evliliğe son vermeleridir. Burada istek daha çok kadından geldiği için kadın evlenirken aldığı mehirden kocasına vermesi gerekir. Buna hul bedeli denir.

Üçüncüsü iftidadır. İftidan, şartları gerçekleşdiği taktirde kadının tek taraflı iradesiyle evliliğe son vermesidir. Bakara Suresi‘nin 229. ayetinde şöyle buyurulur: Karı-kocanın Allah’ın hududunu yerine getiremeyeceklerinden siz korkarsanız kadının fidye vermesinde her eşe de bir günah yoktur.

Evliliğin yüklediği sorumlulukları yerine getirememe korkusuna kapılan kadın, durumu yetkili makama bildirir. Çünkü ayetteki “..Siz korkarsanız...” ifadesi bunu gerektirir. Bu korkunun tespitinden sonra kadına iftidâda bulunabileceği bildirilir. Bundan sonra ister iftidâ da bulunarak evliliğe son verir, isterse evliliğe devam eder.

Hudud, iyi geçinme ve nikah haklarını yerine getirmedir. Bunları yerine getirip getirmediğinin ispatı değil, yerine getiremeyeceğinden korkulması esastır.

Hz. Peygamberin uygulaması ile konu, şüpheye mahal bırakmayacak şekilde açıklığa kavuşmuştur. Malik’in rivayet ettiği hadisi Şâfiî Ebu Dâvud, Tirmîzî, Nesâî ve İbn Mâce tahric etmiştir. İbn Huzeyme ve İbn Hıbban da sahih olduğunu söylemişlerdir[1].

Amra’dan gelen rivayete göre Sâbit’in eşi olan Habibe’yi Peygamber alaca karanlıkta kapısının önünde bulur ve ne olduğunu merak edip durumunu sorar. Habîbe eşi Sâbit’le bir arada bulunmasının mümkün olmadığını evliliğe devam edemeyeceklerini söyler. Sâbit geldiğinde Rasûlullah ona: “İşte Habîbe. Söyleyeceğini söyledi.” der. Habîbe: Sâbit’in verdiği her şeyin yanında olduğunu ifade eder. Rasûlullah Sâbit’e onu ondan almasını emreder. Sâbit, Habibe’ye verdiğini alır ve Habîbe ailesinin yanına döner.

Talâkın gerçekleşmesi nasıl kadının onayına bağlı değilse iftidânın gerçekleşmesi de kocanın onayına bağlı değildir. Koca evliliğe son vermek istediğinde bunu, bir yetkili makama başvurmadan yapabilir. Kadının evliliği sona erdirme kararı ya karşılıklı rıza ile ya da hâkime veya hakeme başvurarak gerçekleşmektedir. İşte erkeklerin kadınlara karşı dereceleri budur.

Aşağıda “KADININ BOŞANMA YETKİSİ” konusunda Fatma YILDIZ GÜLLÜOĞLU'na yaptırdığımız bir yüksek lisans tezi vardır. Konu ile ilgili geniş bilgi edinmek isteyenler tezden faydalanabilirler.
Doc. Dr. Abdulaziz BAYINDIR

 

...MELEK GİRMEYEN EVLER...

 

 

1-Sıla-i rahmi terkeden(akrabalardan ilgiyi kesenin) evi.

2-Anne ve babasına itaat etmeyenin evi.

3-Yetim malını yiyenin evi.

4-İçinde faiz yenilen ev.

5-İçinde köpek bulunan ev.

6-İçinde şeytanların toplantıları yapılan ev.

7-İçinde çok sövülen ev.

8-İçinde sûret(resim) ve heykel bulunan ev.

9-İçinde ALLAH'ı zikrin dışında tegannî(nağme) yapılan ev.

10-İçinde çan bulunan ev.

11-İçinde bağıra çağıra, üstünü yırtarak ağıt yakan kadının sesinin yükseldiği ev.

12-İçinde içki içilen ev.

13-İçinde ALLAH'a şirk(ortak) koşulan ev.

14-İçinde tavla oynanan ev.

15-İçinde haram olan şeyler giyilen ve haram olan kaplar kullanılan ev.

16-Lanetlenen kimselerin evleri.

17-İçinde pis kokular bulunan evler.

18-Sahibinin cünüplükten dolayı gusül abdestini terkettiği ev.

19-Sahibinin safran sürdüğü ev.

20-Savurgan ev.

21-Sahipleri günah işlemede ısrar eden ev.

22-İçinde fuhuş yapılan ev.

23-İçinde büyük günah işlenen ev.

MELEK GİRMEYEN EVLER(YAZAN:EBU HUZEYFE İBRAHİM B. MUHAMMED)

 

 ...KÜRTAJ MI,CİNAYET Mİ KARAR VERİN...LİNKE TIKLAYIN VE SEYREDİN...

 

 

http://video.haberalan.com/videoizle-623-kurtaj_mi_yoksa_cinayet_mi,.html

Kürtaj mı Yoksa Cinayet mi?
Kürtaj, batı toplumlarında gayri meşru doğumlara paralel giderek artmaktadır. Bu gayri meşru doğumlar, batılı kaynaklarda yeralan istatistiklere göre, toplam doğumların %45’ine ulaşmıştır. Bu oran, yerine ve zamanına göre, bazı ülkelerde %70’e kadar çıkmaktadır. Ülkemizde de son zamanlarda kürtaj yaptıranların oranı artmakta. Şimdi izleyeceğiniz görüntüler kürtajın bir cinayet olup olmadığı sorusunun cevabı için size yardımcı olacaktır: Haklı bir sebep olmadıkça Allah'ın muhterem kıldığı cana kıymayın. Bir kimse zulmen öldürülürse, onun velîsine (hakkını alması için) yetki verdik. Ancak bu velî de kısasta ileri gitmesin. Zaten (kendisine bu yetki verilmekle) o, alacağını almıştır. [İsra 33] Şimdi izleyeceğiniz görüntüler son zamanlarda ülkemizde de artan kürtajın bir cinayet olup olmadığı sorusunun cevabı için size yardımcı olacak:...ALINTIDIR...

 

 ...KISSADAN HİSSE...(KAZLAR)..

 

 
 

 

Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken''V''şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür.Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını araştırmışlar.Araştırma sonucunda şu verilere ulaşmışlardır:

1-''V''uçulduğunda,uçan her kuş kanat çırptığında, arkasındaki kuş için onu kaldıran bir hava akımı yaratıyormuş.Böylece''V''şeklinde bir formassyonda uçan kaz grubu, birbirlerinin kanat çırpışlar sonucu ortaya çıkan hava akımını kullanarak uçuş menzillerini%70 oranında uzatıyorlarmış.Yani tek başına gidebilecekleri maksimum yolu grup halinde neredeyse ikiye katlıyorlarmış.

KISSADAN HİSSE:Belli bir hedefi olan ve buna ulaşmak için bir araya gelen insanlar,hedeflerine daha kolay ve çabuk erişirler.

2-Bir kaz,''V''grubundan çıktığı anda uçmakta güçlük çekiyor.Çünkü diğer kuşların yarattığı hava akımının dışında kalmış oluyor.Bunun sonucunda, genellikle gruba geri dönüyor ve yoluna grupla devam ediyor.

KISSADAN HİSSE:Eğer kafamız bir kaz kadar çalışıyorsa,bizimle aynı yöne idenlerle bilgi alışverişini ve iş birliğini sürekli kılarız.

3-''V''grubunun başında giden kaz hiç bir hava akımından yararlanamıyor.Bu yüzden diğerlerine oranla daha çabuk yoruluyor. Bu durumda en arkaya geçiyor ve bu defa hemen arkasındaki  kaz lider konumuna geçiyor.Bu değişim sürekli yapılıyor;böylece her kaz grubun her noktasında yer almış oluyor.

KISSADAN HİSSE:Yaptığınız her işi,yeri ve zamanı geldiğinde  başkasına bırakmak gerekiyor.

4-Uçuş hızı yavaşladığında gerideki kuşlar,daha hızlı gitmek üzere öndekileri bağırarak uyarıyor.

KISSADAN HİSSE:İlerlemek ve yol almak için bazen başkalarının uyarılarına gereksinim duyarız.Bundan alınmamalıyız;tam aksine,böyle uyarıları sevinç ve takdirle karşılamalıyız.

5-Gruptaki bir kuş hastalanırsa ya da bir avcı tarafından vurulup uçamayacak duruma gelirse;düşen kuşa yardım etmek üzere gruptan iki kaz ayrılıyor ve korumak üzere hasta, yaralı kazın yanına gidiyor.Tekrar uçabilene(ya da eğer ölürse,ölümüne kadar)onunla beraber yaralı kuşu asla terk etmiyorlar.Daha sonra kendilerine başka bir kaz grubu buluyorlar.Hiç bir kaz grubu,kendilerine bu şekilde katılmak katılmak isteyen kazları reddetmiyor.

KISSADAN HİSSE:Adam olmak sadece insanlara özgü değil...

 

- ...DOMUZ ETİ MÜSLÜMANLARA NİÇİN HARAM?...

 

 

Selamun Aleykum Arkadaşlar ßide ßu Konuyu Okuyalım İnşAllah..



İMTAHANIN GEREĞİ:

BİR ŞEYİN HELAL VEYA HARAM OLMASI. ALLAHIN EMRİNE TABİDİR.ALLAH BİRŞEYE HELAL DERSE HELAL.
HARAM DERSE HARAM OLUR.YANİ DİN BİR İMTAHANDIR. İNSANLARA YAPILAN BİR TEKLİFTİR.

CENABI HAK CENNETE LAYIK BİR DURUMA GETİRMEK İÇİN. İNSANLARI İMTAHANA TABİ TUTUYOR.
BU SEBEPLE. BAZI EMİR VE YASAKLAR KOYMUŞTUR.ESAS OLANDA BU EMİR VE YASAKLARA UYMAKTIR.

BU PRENSİPLERİN GEREK İNSANIN ŞAHSİ HAYATINA . GEREKSE CEMİYET HAYATINA PEK ÇOK FAYDALARI VARDIR.
DOLAYISIYLA BUNLAR . O EMİR VE YASAĞA DAHA ŞUURLU OLARAK RİAYET ETMEMİZİ SAĞLIYOR.

DİNİMİZİN YASAKLADIĞI HUSUSLARDAN BİRİSİ DE DOMUZ ETİDİR.BU YASKLAMANIN. PEK ÇOK HİKMETİ VARDIR.
BİZ BURADA SADECE BİRKAÇINA İŞARET ETMEYE ÇALIŞACAĞIZ.

ZEHİRLİ MADDELER :

DOMUZ ETİ ÇOK YAĞLIDIR.YENİLDİĞİ TAKTİRDE BU YAĞ KANA GEÇER.
BÖYLECE KAN YAĞ TANECİKLERİYLE DOLMUŞ OLUR.KANDAKİ BU FAZLA MİKTARDAKİ YAĞ ATAR DAMARLARIN
SERTLEŞMESİNE TANSİYON YÜKSELMESİNE VE KALP İNFARKTÜSÜNE SEBEP OLUR.

AYRICA DOMUZ YAĞI İÇERİSİNDE SUTOKSİN DENİLEN ZEHİRLİ MADDELER MEVCUTTUR.VÜCUDA GİREN BU
ZEHİRLİ MADDELERİN DIŞARI ATILAMASI İÇİN . LENF BEZLERİNİN FAZLA ÇALIŞMALARI İCAB EDER.BU DURUM
BİLHASSA ÇOCUKLARDA LENF DÜĞÜMLERİNİN İLTAHAPLANMASI VE ŞİŞMESİ ŞEKLİNDE KENDİNİ GÖSTERİR.
HASTA ÇOCUĞUN BOĞAZ BÖLGESİ ANORMAL BİR ŞEKİLDE ŞİŞEREK ADETA DOMUZA BENZER.BU SEBEPLE BU
HASTALIĞA DOMUZ HASTALIĞI (SKROFULOZ) ADI VERİLİR .
HASTALIĞIN İLERLEMESİ HALİNDE BÜTÜN LENF BEZLERİ CERAHATLANARAK ŞİŞER.ATEŞ YÜKSELİR , AĞRI BAŞLAR
VE TEHLİKELİ BİR DURUM ORTAYA ÇIKAR.

FAZLA MİKTARDA KÜKÜRT:

DOMUZ ETİNDE BOL MİKTARDA BULUNAN SÜMÜKSÜ BAĞ DOKUSU KÜKÜRT YÖNÜNDEN ÇOK ZENGİNDİR.BU SAYADE VÜCUDA
FAZLA MİKTARDA KÜKÜRT ALINMIŞ OLUR.BU FAZLALIKSA; KIKIRDAK , KAS VE SİNİRLERE OTURARAK EKLEMLERDE
İLTAHAPLANMA , K,REÇLENME VE BEL FITIĞI GİBİ HASTALIKLARA YOLAÇAR.

DOMUZ ETİ DEVAMLI YENİLİRSE VÜCUTTAKİ SERT KIKIRDAK MADDESİNİN YERİNİ, DOMUZDAN GEÇEN
BAĞ DOKUSU ALIR.BUNUN SONUCU OLARAK, KIKIRDAK YUMUŞAR; VÜCUT AĞILIĞINA TAHAMMÜL EDEMEYEREK
ALTINDA EZİLİR.BÖYLECE, EKLEMLERDE BOZULMALAR MEYDANA GELİR.

DOMUZ ETİ YİYENLERİN ELLERİ PELTELEŞİR, YAĞ TABAKALARI TEŞEKKÜL EDER.
MESELA YİYEN KİMSE SPORCUYSA; TEMBEL VE AZ HAREKETLİ OLUR.BAZI FUTBOLCULAR BU SEBEPLE MESLEKLERİNDEN
OLMUŞLARDIR.

AŞIRI BÜYÜME:

DOMUZDA, BÜYÜME HORMONUDA ÇOK FAZLADIR.
DOĞDUĞU ZAMAN 600-700 VEYA DAHA FAZLA GRAM OLAN DOMUZ YAVRUSU 6 AYDA 100 KİLOYA ERİŞİR.
BU KADAR SÜRATLİ GELİŞME , BÜYÜME HORMONUNUN FAZLALIĞI SEBEBİYLEDİR.

DOMUZ ETİYLE FAZLA MİKTARDA ALINAN BÜYÜME HORMONU VÜCUTTA DOKU ŞİŞLİKLERİNE VE İLTAHAPLANMALARA
YOL AÇAR.BURUN,ÇENE, EL VE AYAK KEMİKLERİNİN ANORMAL ŞEKİLDE BÜYÜMESİNE VE VÜCUDUN AŞIRI BİR ŞEKİLDE
YAĞLANMASINA SEBEP OLUR.

BÜYÜME HORMONUNUN EN ETKİLİ YÖNÜ, KANSERİN GELİŞMESİNE ZEMİN HAZIRLAMASIDIR.
NİTEKİM DOMUZ KESİM İŞİYLE UĞRAŞANLAR, ERKEK DOMUZLARIN BELLİ BİR YAŞTAN SONRA MUTLAKA ''KANSERE ''
YAKALANDIKLARINI BİLİMSEL VE KİŞİSEL VERİLERLE İFADE EDERLER.

DERİ HASTALIKLARI:

DOMUZ ETİNİN İHTİVA ETTİĞİ HİSTAMİN VE İMTİDAZOL DENİLEN MADDELER ,
DERİDE KAŞINTI HİSSİ UYANDIRIR.EKZAMA , DERMATİT, NÖRODERMATİT GİBİ İLTİHABİ DERİ HASTALIKLARINA
ZEMİN HAZIRLAR.

BU MADDELER AYRICA; KAN ÇIBANI , APANDİSİT, SAFRA YOLLARI HASTALIKLARI, TOPLAR DAMAR İLTİHAPLARI
GİBİ HASTALIKLARA YAKALANMA İHTİMALİNİ ARTTIRIR.BU SEBEPLE DOKTORLAR, KALP HASTALARINA KESİNLİKLE
DOMUZ ETİ YEMEMELERİNİ KESİNLİKLE TAVSİYE EDERLER.

DOMUZ ETİ VE TRİŞİN:

DOMUZ ETİ İLE İNSANA BULAŞAN TEHLİKELİ HASTALIKLARDAN BİRİSİ DE TRİŞİN HASTALIĞIDIR.DOMUZLAR
BU HASTALIĞI TRİŞİNLİ FARE VEYA TRİŞİNLİ DOMUZ ETİ İLE BESLENMEKLE ALIRLAR.FAKAT TRİŞİN,
DOMUZLARDA AĞIR BİR HASTALIK YAPMAZ.HALBUKİ İNSANLARDA , ÇOK TEHLİKELİ VE ÖLDÜRÜCÜ BİR HASTALIK
MEYDANA GETİRİR.

DOMUZ ETİYLE ALINAN TRİŞİN KURTÇUKLAR , MİDE-BARSAK YOLUYLA KANA GEÇER . BÖYLECE DE , BÜTÜN
VÜCUDA YAYILIRLAR.TRİŞİN KURTÇUKLARI ÖZELLİKLE ÇENE , DİL, BOYUN, YUTAK VE GÖĞÜS BÖLGELERİNDEKİ KAS
DOKULARINA YERLEŞİRLER.ÇİĞNEME, KONUŞMA VE YUTMA ADALELERİNDE FELÇLER MEYDANA GETİRLER.YİNE KAN
DAMARLARINDA TIKANIKLIĞA , MENENJİT VE BEYİN İLTİHABINA SEBEP OLURLAR.BAZI AĞIR VAKALAR ÖLÜMLE
SONUÇLANIR.BU HASTALIĞIN EN KÖTÜ TARAFLARINDAN BİRİSİ DE KESİN BİR TEDEVİ ŞEKLİNİN OLMAMASIDIR.

TRİŞİN HASTALARI BİLHASSA AVRUPA VE HRİSTİYAN ÜLKELERİNDE AŞIRI BİR ŞEKİLDE YAYGINDIR.SIKI
VETERİNER KONTROLLERİ YAPILMASINA RAĞMEN , İSVEÇ, İNGİLTERE, POLONYADA TRİŞİN SALGINLARI FAZLA
MİKTARDA GÖRÜLMEKTEDİR.

YURDUMUZDA VE İSLAM ÜLKELERİNDE YERLİ HRİSTİYANLARIN DIŞINDA HİÇ BİR MÜSLÜMANDA TRİŞİN
HASTALIĞI GÖRÜLMEMİŞTİR.ÇÜNKÜ ÜLKEMİZDE VEDE İSLAM TOPRAKLARINDA, HRİSTİYANLAR DIŞINDA KİMSE
DOMUZ ETİ YEMEMEKTEDİR.

GIDALAR VE İNSAN MİZACI:

İNSAN VE HAYVANLAR YEDİKLERİ GIDALRIN AZ-ÇOK TESİRİNDE KALIRLAR.MESELA ,KÖPEK,ARSLAN GİBİ
ET YİYEN HAYVANLARIN YIRTICI;KOYUN,KEÇİ,DEVE GİBİ OT İLE BESLENEN HAYVANLARINSA DAHA UYSAL VE
YUMUŞAK HUYLU OLDUKLARI MALUMDUR.
BU DURUM,İNSANLAR İÇİNDE GEÇERLİDİR.NEBATİ GIDALARLA BESLENENLERİN ,GENELLİKLE HALİM-SELİM;
ET VE ET ÜRÜNLERİYLE BESLENEN İNSANLARIN İSE DAHA SERT MİZAÇLI OLDUJLARI TESBİT EDİLMİŞTİR.
DOMUZ,DİŞİSİNİ KISKANMAYAN BİR HAYVANDIR.DOMUZ ETİ İLE BESLENEN İNSANLARDA,KISKANÇLIK
HİSSİNİN ZAYIFLADIĞI VEYA DUMURA UĞRADIĞI GÖZLENMİŞTİR.
FRANSIZ FİLOZOFLARINDAN SAVORİN DE BESLENMENİN MİZAÇ ÜZERİNDEKİ BU TESİRİNE ÇOK ÖNEM VEREREK
(BANA NE YEDİĞİNİ SÖYLE,SENİN NE OLDUĞUNU HABER VEREYİM ) DEMİŞTİR.

HELALLER,İHTİYACA YETER:

YÜCE RABBİMİZ,İSTİFADEMİZ İÇİN PEK ÇOK GIDA YARATMIŞTIR.BUNUN YANINDA,BAZI ZARARLI ŞEYLERİN
YENİLİP İÇİLMESİNİYASAKLAMIŞTIR.ÇÜNKİ O,SONSUZ ŞEFKAT VE MERHAMET SAHİBİDİR.KULLARINA,TAŞIYAMAYACAK-
LARI YÜKLERİ YÜKLEMEMİŞTİR.EMİR VE YASAKLARI,İNSANLARIN RAHATLIKLA ALTINDAN KALKABİLECEKLERİ
ŞEYLERDİR.ACABA İNSAN İÇKİ İÇMEYİNCE,DOMUZ ETİ YEMEYİNCE NE KAYBEDER?

YAPAN BİLİR:

BİR MAKİNENİN MÜHENDİSİ,O MAKİNENİN HANGİ ŞARTLARDA VE NASIL ÇALIŞACAĞINI DA BELİRTMİŞTİR.
MESELA KATALOĞUNDA,BİR MAKİNANIN 220 VOLTTA ÇALIŞABİLECEĞİ YAZIYOR.BİZSE,DAHA İYİ ÇALIŞABİLECEĞİNİ
DÜŞÜNEREK,500 VOLTA TAKMIŞ OLALIM.BİR ANDA,MAKİNENİN NE HALE GELECEĞİ MALUMDUR...
İŞTE İNSAN VÜCUDU DA,CENAB-I HAKK'IN YARATTIĞI MÜKEMMEL BİR MOTOR VE HARİKA BİR MAKİNADIR.BU
MAKİNANIN EN İYİ NASIL ÇALIŞACAĞINI DA,ELBETTE YAPAN BİLECEKTİR.MADEM Kİ ALLAH'IMIZ DOMUZETİNİ
HARAM KILMIŞTIR,ÖYLEYSE YEMEMİZ MAHZURLUDUR

...ALINTIDIR...

 

...İNSAN BEDENİ İÇİNÖNEMLİ ŞEYLER...

 
 
Bâyezîd-i Bistâmî buyurdu ki:
 

“şu on şey beden üzerine farzdır:

1) Farzları noksansız yerine getirmek,

2) Haram kılınan şeylerden kaçınmak,

3) Allah için mütevâzî olmak,

4) Müslüman kardeşlerine eziyet etmekten sakınmak,
5) iyi ve kötü herkes için hayır isteyen olmak,

6) Allahü teâlânın mağfiretini arzulamak,
7) Her işte ve her hâlükârda Allah rızâsını gözetmek,
8 ) öfkeyi, gurur ve taşkınlığı, zulüm ve haksızlığı, üzücü ölçüde mücâdeleyi terketmek,

9) Kendi kendine nasîhatçı olmak, nefsi terbiyeye çalışmak,
10) ölüme bilerek hazırlanmak.”


şu on şey bedeni korur:


1) Gözleri haramdan ve lüzumsuz şeylerden korumak,
2) Dili zikre alıştırmak ve bunu îtiyâd hâline getirmek,

3) Nefis muhâsebesi yapmak, günlük hayâtı bu ölçü içinde sürdürmek,

4) ilim öğrenmek ve öğrenilen ilmi faydalı olacak şekilde kullanmak,
5) Edeb ve terbiyeyi her yerde ve herkese karşı muhâfaza etmek,

6) Bedeni, dünyânın faydasız işlerinden kurtarıp, dünyâ ve âhiret için faydalı işlerde kullanmak,
7) insanlarla haşır-neşir olmamak, kalbi geliştirmek, düşünceyi berraklaştırmak, zekâyı işletmek için uzlete çekilmek,
8 ) Nefis ile kıyasıya mücâdele etmek,

9) çokça ibâdet etmek,

10) Peygamber efendimizin sünnetine uymak.


şu on şey bedenin şerefidir:


1) Tevâzu içinde yumuşak huyluluk,

2) Hayâ ve edep,

3) ilim,

4) Haram ve şüpheli şeylerden kaçınmak, gönül rahatlığı içerisinde ibâdetleri hatâsız yapmaya çalışmak, dünyâ şatafatına değer vermemek,

5) Her işte, atılan her adımda Allahü teâlâdan korkmak,

6) Güzel ahlâk,

7) Başa gelen belâ ve musîbetleri yüklenmek, sabrı dayanak yapmak,

8 ) Halk ile iyi geçinme yollarını, idâre etmek çârelerini bilip yürütmek,

9) öfkeye mâni olmak,

10) Dilenmeyi terketmek.


şu on şey insanın maddî ve mânevî yapısını tahrib eder:


1) Dînine önem vermeyen kimseyle arkadaşlık etmek,
2) Hayırlı ve yararlı kişilerden ayrılmak, onlarla dostluk kurmamak,

3) Nefsin isteklerine boyun eğip onun peşine takılmak,
4) islâmiyetten uzaklaşmak,

5) Dinden olmayan şeyleri din adına uydurup dîne sokan kimselerle oturup kalkmak,

6) Dünyâ ve âhiret için yararlı olmayan şeylerle uğraşmak ve bu tür şeyleri arzulamak,

7) Halkı kötü zan altında tutmak,

8 ) üstünlük taslamak,

9) Dünyâlıktan yana üzüntüye kapılmak,

10) Âhireti düşünmemek.


On şey insan varlığını öldürür:


1) Terbiye azlığı,

2) Cehâlet çokluğu,

3) Halktan nîmet beklemek,

4) şehvet azgınlığı, nefis kudurganlığı,

5) Baş olma sevdası,

6) Dünyâya lüzumundan fazla meyletmek,

7) Allahü teâlâ katında nefis ile dostluk kurmak,

8 ) çok yemek,

9) çok uyumak,

10) Kalabalığa uymak.
 
On şey insanı aşağılık yapar:
 

1) öfke ve hiddet,

2) Kin ve nefret,

3) Büyüklenme,

4) Zulüm ve haksızlık,

5) inat yollu mücâdele,

6) Cimrilik,

7) Başkasına ezâ ve cefâ etmek,

8 ) Mümin kardeşine saygısızlık,

9) Kötü huy ve fenâ ahlâk,

10) insaf ölçülerini aşmak
.
 


...SADAKA VERMENİN 10 YARARI...

 

Sadakanın dünyadaki beş faydası:

1- Malı temizler. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Malınızdaki günah kirlerini sadaka ile temizleyin!) [T.Gafilin]
2- Günahları temizler. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Suyun ateşi söndürdüğü gibi, sadaka da günahları yok eder.) [Tirmizî]
(Sadaka, kibri ve övünmeyi yok eder.) [Tirmizî]
3- Hastalıktan ve belâdan korur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Hastalarınızı sadaka ile tedavi edin! Sadaka her hastalığı ve belâyı önler.) [Beyhekî]
(Sadaka vermekte acele edin; çünkü belâ sadakayı geçemez.) [Beyhekî]
(Sadaka yetmiş kötülük kapısını kapatır.) [Taberânî]
(Sadaka Allahın gazabını söndürür ve kötü ölümden korur.) [Tirmizî]

4- Muhtaçları sevindirir. Muhtaçları sevindirmek çok sevabdır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (En faziletli amel, muhtaçlara yiyecek-giyecek vermek ve müminleri sevindirmektir) [Taberânî]

5- Rızkı artırır, malı bereketlendirir. Şeytan, malı ya israf ettirir veya cimrilik ettirir, hayra harcamaktan alıkor "Yoksul olursun, elin daralır" diye korkutur. Allah yolunda harcamaktan korkmamalıdır!

Kur'an-ı kerimde buyuruluyor ki:

(Şeytan, malınızı hayra sarfettirmemek için sizi yoksullukla korkutup cimri olmanızı emreder. Allah ise, [sadaka ve zekât verirseniz] mağfiret, lutuf, bolluk vâdeder.) [Bekara 268]

(Gece-gündüz, gizli-açık, Allah yolunda mallarını infak edenlerin Rableri katında mükâfatları vardır. Bunlar için korku ve üzüntü yoktur.) [Bekara 247]

(Allah için ne verirseniz, Allah onun yerine [daha iyisini, daha fazlasını] verir.) [Sebe 39]
(Mallarını Allah yolunda harcayanların hali, yedi başak bitiren ve her başağında yüz dane bulunan bir tohuma benzer. Allah dilediğine daha fazla da verir.) [Bekara 261]


Allahü teâlânın rahmeti, ihsanı boldur. Zerre kadar bir iyiliğe dağlar kadar sevab verir. Mülk Onundur. Dilediğine dilediği kadar ihsan eder. Sadaka vermekle mal eksilmediği gibi bereketi de artar. Bereket, az bir şeyin çok şeye yetmesi demektir.

Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Sadaka vermeye devam edenin rızkı artar ve duâsı kabul olur!) [İbni Mace]
(Sadaka vermekle mal eksilmez) [Tirmizî]

(Peygamber efendimiz, Mirac gecesi, ekin ekip bir günde biçen bir topluluğu gördü. Biçtiği mahsul yeniden eski haline dönüyordu. Bunların kim olduğunu sorunca, Cebrail, (Bunlar, Allah yolunda cihad edenlerdir ki, bir iyiliklerine 700 misli sevab verilir. Harcadıklarının yerine yenisi verilir) dedi. (Bezzar)

Sadakanın Ahiretteki beş faydası:

1- Kıyametin dehşetinden korur. Hadis-i şerifte buyuruldu ki: (Sadaka, kabir azabından korur, Kıyamette sahibini himayesine alır.) [Beyhekî]
2- Cehennemden kurtarır, Cennete kor ve derecesini yükseltir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Allah rızası için verilen sadaka, Cehennem ateşinden korur.) [Taberânî]
(Yarım hurma da olsa, sadaka vererek Cehennemden korunun!) [T.Gafilin]

3- Sevabı artırır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Malını Allah yolunda harcayanın sevabı 700 misline kadar artar.) [Beyhekî]

4- Sırattan kolay geçirir.

5- Malın hesabını vermeyi kolaylaştırır.

Muhammed Masum hazretleri buyuruyor ki:
Sadaka [ve Kur'an-ı kerim okumanın] sevabını önce Peygamberimizin mübarek ruhuna hediye etmeli, sonra ölülerin ruhlarına göndermelidir. Böylece kabul olma ümidi fazla olur. Sevabını bütün müminlerin ruhlarına da hediye etmek iyi olur. Her birine sevabın hepsi ulaşır. (C.2, m.36)

ÖNCE CEVREMİZDEKİ YOKSULLAR VE ARDINDAN FİLİSTİN LÜBNAN ÇEÇENİSTAN AFGANİSTAN BİZİ BEKLER KARDEŞLERİM.....
RABBİM YAPTIĞINIZ VE YAPACAĞINIZ SADAKALARIN ECRİNİ KAT VE KAT VERSİN İNŞALLAH....

selametle....ALINTIDIR

 

 ...DİNDEN ÇIKARAN FİİLLER...

 

Dinden çıkaran 99 söz ve hareket

1- Allahın varlığı hakkında insanda meydana gelecek en ufak bir şüphe ve tereddüt.

2- Allahın cisim olduğunu düşünmek ve hayalinde canlandırmak.

3- cenab’ı hakkın sıfatlarından herhangi birini insanların sıfatlarına benzetmek. (mesela cenabı hakk’a dil ve ağız gibi mahlukatın hassalarından olan azalar hayal etmek)

4- allah’ı bir şeye hulûl etmiş olarak kabul etmek.

5- cenab’ı hakka analık, babalık veya oğulluk isnad etmek. haşa "allah baba" demek veya "her şeyi yaratan allah ama allah’ı yaratan kim" (!) gibi sözler söylemek veya bunları kalbinden geçirmek. (cenabı hak yaratan varlıktır. yaratılan varlık değildir)

6- peygamberlere yalancılık isnadında bulunmak

7- peygamberlerden herhangi birini inkar etmek.

8- peygamberlere günah isnadında bulunmak

9- peygamberlerin yüksek terbiye ve ilimlerini allah’ın yetiştirmesiyle değil de, bir insanın yetiştirmesiyle olduğunu sanmak.

10- meleklerden her hangi birini inkar etmek.

11- meleklere erkeklik dişilik isnadında bulunmak.

12- hakkında ayet olan herhangi bir mücizeyi inkar etmek

13- tevatur yoluyla sabit olan ayın yarılması ve mirac hadisesi gibi mücizeleri inkar etmek.

14- kur’an-ı kerim’in bir ayet veya bir cümlesini inkar etmek.

15- kur’an-ı kerim’de en ufak bir noksanlık düşünmek ve "kifayetsizdir" diye bir fikre sahip olmak.

16- kur’an-ı kerim’in hükümlerinden ve kanunlarından daha üstün kanun ve hükümler olduğunu iddia etmek veya düşünmek, veya hutta ileri bir zamanda böyle bir fikre sahip olabilirim diye düşünmek.

17- kabir sualini ve azabını, öldükten sonra dirilmeyi inkar etmek veya şüphe ile karşılamak.

18- hesap gününü, sıratı, mizanı, cennet ve cehennemi inkar etmek.

19- cennet nimetleri veya cehennemin azabı hakkında şüphede bulunmak, inkar
etmek "allah hiçbir kuluna azap etmez" demek.

20- mü’minlerin ebediyyen cehennemde kalacağını söylemek.

21- her hangi bir farzın bir cüz’ünü veya tamamını inkar etmek, mesela: "5 vakit namazdan öğle veya ikindi namazları bu devirde kılınmaz, farz olamaz" demek veya düşünmek.

22- faizi, insan öldürmeyi, günah ve haram kabul etmemek.

23- ıslam dinini mühimsememek ve hor görmek.

24- herhangi bir kâfiri mü’minden üstün görmek.

25- haramlardan birini helâl addetmek veya ayetle sabit bir haramı inkar etmek.

26- sahabelerden her hangi biri hakkında münafık, mürai (iki yüzlü), kâfir diye düşünmek.

27- bir mümini imanından
dolayı hakir görmek veya bir kâfiri küfründen dolayı üstün görmek.

28- ıslamiyetin dünya saadetine engel olan bir din olduğunu söylemek veya düşünmek.

29- bir mü’mini küfürle suçlamak.

30- küfrü icap ettiren her hangi bir şeyi kendi isteğiyle hatırından geçirmek.

31- üzerinde ayet yazılı her hangi bir şeyi kasten kirletmek veya pisliğe tutmak.

32- "müzik aletlerinden birini çalarak kur’an okumak"

33- "o adam peygamber olsa gene inanmam" demek.

34- "peygamber gelse gene kabul etmem" demek.

35- "Allah olsan ne yapabilirsin sen bana" demek.

36- "Allahımı inkâr edeyim bu böyle" demek.

37- "ne olur şu güzelim şarap haram olmasaydı" demek.

38- "namaz kılmam, kılmayacağım" demek.

39- allahın emir ve yasaklarından ve kanunlarından biriyle alay etmek, (mesela alaylı alaylı: hırsızlık mı yaptın uzat kolunu, adam mı öldürdün uzat boynunu" diyerek istihza etmek veya istihza edenin gülmesine gülerek mukabelede bulunmak.

40- küfrü icabettiren bir söz söylendiğinde onu gülerek karşılamak.

41- "İslam dini efsane ve hurafeden ibarettir" demek.

42- ruhların kalıptan kalıba geçtiklerine inanmak.

43- peygamberimizden sonraki Hıristiyan ve Yahudileri mümin kabul etme, onların da dini haktır diye itikat etmek.

44- kur’anın kanunlarını allahın kelamı diye değil de akla, mantığa, ilme ve felsefeye uygundur diye kabul etmek.

45- bir kâfire karşı muhabbet etmek. (bu hususa bilhassa taassup derecesinde her hangi bir fıkraya fikren angaje olan kimseler dikkat etmelidir. Hele hele her şeyin sahtesinin çıktığı günümüzde pek öyle zahire ve elfaza kapılarak hemen. "iyidir, aradığımız ve beklediğimiz olsa olsa budur" diye körü körüne birine sevgi beslememek lazımdır. Çünkü dış memleketlerden konmuş casuslar bir memleketin en yüksek idari mevkilerini işgal edebiliyorlar ve yükselebiliyorlar. Bu türlü bir sevgi dahi kişinin imanını götürür.)

46- uzun müddet küfre hizmet etmiş ve Müslümanlığa zararı dokunmuş birisini sevmek, onu desteklemek ve hakkında allah razı olsun diye dua etmek.

47- ölmüş bir kâfire veya ıslam dinine kötülüğü dokunmuş birine "allah rahmet eylesin" demek.

48- kâfirlerin öteden beri kendilerini Müslümanlardan ayırmak için kullandıkları haç, zünnar (v.s) gibi alameti küfür olan şeyleri takmak veya giymek.

49- allah’ın ve dininin düşmanlarını taklit etmek, onların hallerini, tavırlarını kendisine örnek ittihaz etmek.

50- ıbadetlerinde cenabı hakkın rızasından başkalarının hoşnutluğunu gözetmek ve başkalarının görmeleri için kulluk etmek.

51- kendisi veli olmadığı halde velilik iddiasında bulunmak.

52- "bu gün kur’an-ı kerimle dünya idare edilemez" demek veya diyen birine "doğru söylüyor" demek.

53- allah’a (cc) peygamberimize ve peygamberlerden herhangi birine, dine veya kitaba sövmek, hakaret etmek veya söven, hakaret eden birine sevgi beslemek o anda onun yüzüne gülmek.

54- ağza veya göze sövmek, küfretmek.

55- nazar değmesin diye bir şeye boncuk takmak (Allah’tan gayri bir şeyden ümit beklemek)

56- Allah dostlarından her hangi bir veli’ye düşmanlık etmek, çalışmalarını baltalamak.

57- şeriat, dini aykırılıkları bulunmayan ve Allah’ın dinini yaymağa çalışan bir topluluğa, Kuran’ın şeriatın öğretildiği bir müesseseye düşmanlık etmek ve onların çalışmalarını baltalamak.

58- bir kâfirin dünyalık bir iyiliğinden dolayı cennete gireceğine kail olmak ve mesela "insanlığa bu kadar iyiliği dokunup da cennete giremeyecek olursa ben de cennet’e girmem" demek.

59- her hangi bir sünneti ittihaz etmiş bir mümine "sana hiç yakışmamış" demek. (mesela sakal ve bıyık)

60- hakkında nas (ayet-hadis) olduğu açıkça bilinen, ayrıca icma ve selefi salihiyn efendilerimizin, şah’ı Nakşi bendi abdulhaliki gucduvani, imamı rabbani ve daha binlerce ıslam büyüklerinin kail oldukları, kabul ettikleri rabıta hakkında ileri geri laf etmek ve küfürdür, demek.

61- "peygamber gelse kararımdan beni caydıramaz" demek.

62- "bu işin inşallah ı maşallahı yok artık" demek.

63- "ışte küfrün adını günah koymuşlar. Böylelerine küfür sevaptır" demek.

64- "oruç tutup namaz kılmak neye yarar benim kalbim temiz" demek ve farzları hafife almak.

65- "ıslam dini dünya işlerini geriletmiştir" demek.

66- melaike-i kiramdan herhangi birine günah isnadında bulunmak (harut ve marut gibi)

67- hastalanmayan birisine: "seni Allah unuttu" demek.

68- gelecekten haber verdiğini iddia eden kimseyi tasdik etmek doğru söylüyor demek.

69- "eğer bu işi ben yapmış isem kâfirim" demek.

70- yalan olduğunu bildiği halde "Allah biliyor ki seni oğlumdan daha çok seviyorum" demek.

71- "allahım! Rahmetini bana vermekle cimrilik etme" demek.

72- "Allah’ın hiç işi kalmamışta bu gibi şeyleri mi yaratıyor" demek.

73- "Allah falan kuluna şu kadar veriyor bana ise şu kadar veriyor. Bu adalet midir" demek.

74- "ben bu kadar iyilikte ve hayırda bulunuyorum bütün belalar yine bana geliyor. Falan kimse ise her çeşit kötülüğü yapıyor paşa gibi yaşıyor; bu nasıl adalet" demek.

75- "cinleri olacakları biliyor" demek.

76- "eğer ahirette allah hakkı ile hükmederse senden hakkımı alırım" demek.

77- "falan kimse peygamber olsa idi ben iman etmezdim" demek.

78- "eğer Âdem aleyhisselam buğdaydan yemese idi biz eşkıya olmazdık" demek.
79- "falan kimse peygamber olsa idi yine de yalan konuşurdu" demek.

80- birisini döverken "dövme" denilse o da "gökten dövme diye ses gelse yine bırakmam" demek.

81- kur’anın arapça olmayıp başka bir lisanla olduğunu iddia etmek.


82- kur’anın bazı ayetlerini alaya almak ve mesela "ben namazımı yalnız kılarım. Çünkü Allah ’ınnessalate tenha’ buyurur" demek.

83- namaz kıl diyen kimseye: "sabret ramazan gelsin kılarız" demek.

84- zikirlerle alay etmek.

85- bir günahı işlerken besmele çekmek.

86- abdestsiz olarak bilerek namaz kılmak.

87- "eğer allah cenneti bana verse, sensiz girmem" demek.

88- "falan adamla cennete bile girmem" demek.

89- "falan kimse kıble olsa o tarafa yüzümü çevirmem" demek.

90- Hıristiyan veya Yahudi yahut başka din üzere ölenlerin azab göreceklerine inanmamak.

91- "ramazan bitti artık namazı rafa koydum" demek.

92- alim kıyafetine bürünüp yüksek bir yere çıkarak alay tariki ile konuşma yapmak veya böyle yapan kimseninhareketlerine gülmek.

93- boşanma hakkında : "ben talak malak bilmem" demek.

94- "hırıstiyanlık yahudilikten daha hayırlıdır" demek.

95- yakını ölen kimsenin. "ey allahım! biz şimdi ne yapacağız sen niçin böyle yaptın" diyerek sitemde bulunmak.

96- meşru bir sebep olmadığı halde bir kimse için "şu adamın kanı helaldir ve mübahtır" demek.

97- "allahü teâlâ falan kimseyi vaktinden evvel öldürdü ve vakitsiz gitti" demek.

98- yabancı bir kadına bakıpta : "güzele bakmak sevaptır" demek.

99- ahiretten bahseden kimseye . "ordan haber veren kim? oraya gidip gelen var mı?" demek. günah işleyen bir kimseye "tövbe et" denildiğinde "ben ne yaptımda tövbe edeyim" demek
ALINTIDIR

 

 

 

 

 

 



   
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol